Jorden D’Hulster en Jarne Dekein

Op donderdag 16 februarie kwamen Jarne en Jorden, allebei afgestudeerde netwerkeconomen, de 1ste en 2de jaars informeren over hun werk, en op welke manieren ze nog steeds kennis uit Netwerkeconomie gebruiken in hun dagelijkse bezigheden.

Jorden D’Hustler

Jorden leerde ons heel wat bij over people skills en de waarde die communicatie eigenlijk heeft. Dit werd al snel duidelijk gemaakt, omdat hij al vanaf het begin van de presentatie alle aandacht naar ons gericht had door te vragen naar onze verwachtingen tegenover zijn presentatie.

6 Human needs

Tijdens zijn presentatie leerde hij ons aan dat er 6 human needs bestaan en dat deze als het ware de drijvende kracht zijn achter ons gedrag. De human needs bestaan uit: Bijdrage, groei, liefde, erkenning, variatie en veiligheid. De volgorde ervan is bij iedereen verschillend, namelijk voor mij zijn de 2 belangrijkste erkenning en veiligheid, terwijl voor de ander variatie en liefde meer van toepassing kunnen zijn.

BANK methode

Deze methode is perfect om te gebruiken tijdens stressvolle situaties. BANK staat voor Bewustzijn, Afstand, Nieuwsgierig en Keuze.

Bewustzijn – Begrijpen wat er gebeurd en waarom.

Afstand – Zorgen voor voldoende ademruimte

Nieuwsgierig – Door wat komt deze situatie voor?

Keuze – Door keuzes in je hoofd geven het meer rust.

Mijn mening over de presentatie

Dankzij de vele interactie bleef iedereen aandachtig en geïntresseerd luisteren, wat een enorm pluspunt was. Hij heeft ons ook een aantal zeer interessante dingen bijgeleerd die we volgens mij zeker zelf ook kunnen gaan gebruiken. Je ziet ook aan Jorden zelf en aan de manier waarop hij de presentatie brengt, dat hij er zelf ook veel energie uithaalt wat een zeer enthousiaste uitstraling geeft.

Jarne Dekein

Jarne leerde ons zijn bedrijf kennen, namelijk Requipment, wat binnekort een nieuwe naam krijgt. Het idee van Requipment is voornamelijk de digitale kloof dichten en de elektronische afvalberg zo min mogelijk maken. Hun activiteiten bestaan voornamelijk uit de sociaal kwetsbaarste in de maatschappij te helpen door onder andere 1 op 1 gesprekken te houden om zo de digitale wereld aan te leren. Ook geven ze zelf lessen aan grotere groepen mensen om bijvoorbeeld 1 (of meerdere) specifieke app eens volledig uit te leggen en te helpen bij elke mogelijke vraag die erover kan gesteld worden.

Mijn mening over de presentatie

Persoonlijk spreekt het idee van Requipment mij enorm aan. Ik vond het leerrijk om kennis te maken met de methodes die ze gebruiken voor het duidelijk maken van de digitale wereld tegenover bijvoorbeeld de oudere bevolking. De presentatie zelf was wel nogal nonchalant voorgesteld wat bij sommige mensen een niet zo serieuze indruk gaf.

Geef een reactie